Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Форма входу
Пошук
free counters


Збережемо нашу Землю

Гадяцький науково-методичний центр

Іформаційно-просвітницький проект

Збережемо нашу Землю!

2017рік

Зміст

Вступ

  1. Заходи проекту «Збережемо нашу Землю!»
    1. План – графік реалізації проекту у загальноосвітніх навчальних закладах;
    2. План – графік реалізації проекту у Гадяцькому науково-методичному центрі.
  1. База додаткових джерел для роботи в програмі. Методичні рекомендації

для вчителів загальноосвітніх шкіл району.

2.1 Як і чому утворюється та з чого складається сміття;

2.2. Відходи промислові і побутові;

  1. Переробка та сортування побутових відходів.
  2. Як стати цивілізованим споживачем?

Висновок.

Додатки.

Вступ

Упродовж тисячоліть людина впливає на географіч­ну оболонку, не беручи до уваги тендітності природної рівноваги. Наш співвітчизник учений В. І. Вернадський порівняв діяльність людства з потужною геологічною силою. І дійсно, об'єм речовин, що людина переміщає під час видобування корисних копалин, пе­реорювання земель, будівництва комунікацій перевищує дію всіх зовнішніх сил природи.

Ще однією глобальною проблемою є нагромадження побутових відходів. Людство навіть вже встигло засмітити навколоземний простір! Проблема утилізації відходів є для Укра­їни актуальною, оскільки наша країна виступає європейським лі­дером за кількістю відходів на душу населення.

В Україні щорічно нагромаджується близько 35 млн. т твердих побутових відходів — це приблизно 780 т на одну людину! Темпи нагромадження, на жаль, продовжують рости.

Та все ж людина може вплинути на подальшу «долю» тих відходів, які вона викидає. За будь-яких умов у боротьбі зі сміттям вирішальну роль відіграє особисте ставлення кожного з нас до цієї проблеми. Найперше, це сортування, за словами фахівців, розділення сміття, зменшить до 40% кількість відходів, що йдуть на сміттєзвалища. Рециркуляція відходів (рециклінг) – це їхнє багаторазове використання після переробки (металевий брухт, макулатура, склобій, мастила і т. д.).Проблема екологічної небезпеки твердих побутових відходів (ТПВ) гостро стоїть перед кожним населеним пунктом України. Ця проблема не минає і нашого регіону.

Питання сміття в нашому районі та місті вирішується, а його накопичення на полігоні за містом, в неофіційних звалищах на жаль, постає все гостріше. Тому за пропозицїєю місцевої влади та за підтримки вчителів району створено проект «Збережемо нашу Землю».

Основними напрямками діяльності в ході цього проекту є інформаційно-просвітницька робота з учнями, вчителями, громадськістю щодо необхідності роздільного збору ТПВ для збереження довкілля регіону.

Цілі і завдання проекту:

  1. Підвищити рівень екологічної свідомості дітей та молоді, а тим самим опосередковано і дорослого населення району;
  2. Ознайомити дітей з правилами роздільного збирання твердих побутових відходів;
  3. Привернути увагу громадськості до екологічних проблем району, зокрема у сфері поводженням із твердими побутовими відходами, і запропонувати шляхи їх вирішення;
  4. Таким чином покращити екологічну ситуацію;

Основна задача: донести до кожного: чистота району (як і кожної оселі) залежить у першу чергу від його жителів.

До спільної реалізації проекту ми залучаємо батьків.

  1. Налагоджено співпрацю з регіональним ландшафтним парком «Гадяцький».
  2. Маємо надію заручитися підтримкою сільських громад, зокрема їх очільників.

1. Для досягнення поставленої мети була створена творча група вчителів природничого циклу:

  1. Мовчан Володимир Васильович, вчитель географії Ручківської ЗОШ І-ІІ ст.
  2. Маковецька Ірина Вікторівна, вчитель основ здоровя Краснолуцької ЗОШ І-ІІ ст.
  3. Корнієнко Світлана Іванівна, вчитель географії.біології Хитцівської ЗОШ І-ІІ ст.
  4. Титаренко Валентина Іванівна, вчитель хімії Сарської СШ І-ІІІ ст.
  5. Ланчинська Світлана Миколаївна, вчитель географії Веприцької ЗОШ І-ІІІ ст.
  6. Давиденко Оксана Іванівна, вчитель географії Веприцької ЗОШ І-ІІІ ст.
  7. Величко Інна Миколаївна, вчитель біології Великобудищанської СШ І-ІІІ ст.
  8. Чорнобривець Тетяна Олексіївна, вчитель хімії Лютенської ЗОШ І-ІІІ ст.

 

У рамках реалізації проекту члени творчої групи розробили такі напрямки діяльності:

 

1. Моніторинг знань дітей, молоді, дорослого населення щодо проблеми ТПВ;

2. Розробка і впровадження навчальної екологічної програми в загальноосвітніх школах району щодо поводження з ТПВ;

3. Підготовка та виготовлення рекламних матеріалів (буклети,відеоролики,..) для роботи з громадськістю;

4. Проведення екологічних десантів з роздільним збором ТПВ на територіях навчальних закладів та в парках населених пунктів;

5. Проведення конкурсу малюнків серед дітей та учнівської молоді на тему: «Чисте село – крок до Європи»;

6. Проведення конкурсу поробок з пластику в 2-9 класах «Друге життя відходів»

7. Проведення учнівської (9-11 класи) конференції «Місцеві можливості переробки і утилізації ТПВ »;

8. Виступи екологічних бригад, театрів(шоу) у рамках шкіл та районного конкурсу екологічних бригад, театрів(шоу);

9. Проведення інтегрованих уроків, міні-проектів;

10. В день Землі (22 квітня) у всіх навчальних закладах планується провести флешмоб «За чисту планету»;

11. Загальношкільні батьківські збори, на яких розглянути питання роздільного збору твердих побутових відходів у школі та у громадських місцях;

12. Організація роботи з сільськими радами по роздільному збору твердих відходів.

План -графік реалізації проекту

 

Всі навчальні заклади традиційно візьмуть участь у Всеукраїнській акції за чисте довкілля. Планується озеленення, поліпшення санітарного стану прилеглих до закладів територій, розширення та охорона зелених насаджень.

План-графік реалізації проекту у Гадяцькому науково-методичному центрі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Утилізація побутових відходів. Матеріал до міні-проектів, інтегрованих уроків в навчальних закладах району.

Описание: http://2.bp.blogspot.com/-TQi_7MFww_4/VWSRC2fjpkI/AAAAAAAAB6c/IObGOjw1iZo/s200/img.jpg Упродовж тисячоліть людина впливає на географіч­ну оболонку, не беручи до уваги тендітності природної рівноваги. Наш співвітчизник учений В. І. Вернадський порівняв діяльність людства з потужною геологічною силою. І дійсно, об'єм речовин, що людина переміщає під час видобування корисних копалин, пе­реорювання земель, будівництва комунікацій перевищує дію всіх зовнішніх сил природи.

Ще однією глобальною проблемою є нагромадження побутових відходів. Людство навіть вже встигло засмітити навколоземний простір! Проблема утилізації відходів є для Укра­їни актуальною, оскільки наша країна виступає європейським лі­дером за кількістю відходів на душу населення. В Україні щорічно нагромаджується близько 35 млн. т твердих побутових відходів — це приблизно 780 т на одну людину! Темпи нагромадження, на жаль, продовжують рости.

Британські вчені розробили метод переробки пластикових відходів, який дозволить повторно запускати у виробництво всі типи пластмас, що використовуються в побуті, в тому числі і новорічну мішуру, яка часто не піддається переробці.

Голландці створять населений острів з пластикових пляшок Учені з Нідерландів вирішили побудувати жилий острів з використаних пластикових пляшок. Для створення острова планується використовувати 44 млн кілограмів відходів з пластмаси. Об'єкт отримає назву «утилізувати острів». Автори проекту взяли за основу організацію водних шляхів Венеції. Енергозабезпечення об'єкта буде здійснюватися за допомогою поновлюваних джерел енергії.

У США побудована ціла пластикова садиба. В Ізраїлі розпочато виробництво пластикових пляшок, що самі розкладаються. І виготовляються вони не з нафтопродуктів, а з органічних полімерів на основі кукурудзяних волокон. Пляшки, здатні розкластися без залишку в компостній купі за 90 днів, на вигляд практично не відрізняються від звичайних пластикових - хіба що трохи жорсткіші.

Китайська школярка відкрила хробаків, що поїдають пластик. Відкриття було зроблено випадково – школярка помітила, що пінопластові коробки, у яких вона зберігала хробаків як корм для своїх рибок, виявилися поїдженими.

У Японії з пластикових пляшок роблять м’які іграшки. Японські вчені придумали унікальний спосіб повторного використання поліетиленових пакетів, які створюють серйозну загрозу для навколишнього середовища. Вони винайшли машину, за назвою Carbon-Negative System, що може конвертувати пластикові упаковки, пляшки та кришки в паливо.

Та все ж людина може вплинути на подальшу «долю» тих відходів, які вона викидає. За будь-яких умов у боротьбі зі сміттям вирішальну роль відіграє особисте ставлення кожного з нас до цієї проблеми. Найперше, це сортування, за словами фахівців, розділення сміття, зменшить до 40% кількість відходів, що йдуть на сміттєзвалища.

Описание: http://2.bp.blogspot.com/-tu7c3c3iV1I/VWSSRFVhKxI/AAAAAAAAB6s/R5vd1UrUJ7s/s400/images.jpg

 

Скільки часу потрібно, щоб повністю розклались:

Паперовий рушник – 2-3 тижні

Бананова шкірка – 3-4 тижні

Паперовий пакет – 1 місяць

Газета – 1,5 місяці

Огризок від яблука – 2 місяці

Картон – 2 місяці

Апельсинова шкірка – 6 місяців

Фанера – 1-3 роки

Вовняна шкарпетка – 1-5 років

Коробка з-під молока – 5 років

Недопалок – 10-12 років

Шкіряні черевики – 25-40 років

Склянка з пінопласту – 50 років

Гумова покришка – 50-80 років

Пластиковий контейнер – 50-80 років

Алюмінієва банка – 200-500 років

Пластикова пляшка – 450 років

Одноразовий підгузник – 500 років

Пластиковий пакет – 200-1000 років

Описание: http://4.bp.blogspot.com/-bxnv_SFHo1Y/VWSRUbvGPjI/AAAAAAAAB6k/1SYVVTSvXgc/s320/100537168_305974_499044910118780_291696072_n.jpg

Рециркуляція відходів (рециклінг) – це їхнє багаторазове використання після переробки (металевий брухт, макулатура, склобій, мастила і т. д.).

Англійське слово upcyclіng, апсайклінг, означає не просто переробку сміття з усіма можливими виробничими втратами, а таку, щоб її результат перевершив якість того, з чого утворилося сміття.

Більшості відомий апсайклінг на побутовому рівні - як практика він існував багато років до того, як з’явилося поняття. Ковдра у стилі «печворк», тобто пошита з клаптиків різних тканин; іграшки з фетру; огорожі для клумб,зроблені з пластикових пляшок, - усе це його приклади. Там, де готових виробів немає або вони надто дорогі, теж стануть у пригоді навички з переробки.

Майбутнє навколишнього середовища — це ваше майбутнє. Сьогодні в кожного з вас є можливість висловити свою думку щодо можливих шляхів вирішення

цієї проблеми.

 

Очікувані результати проекту:

 

- підвищення рівня екологічної свідомості населення; - перехід до системи

роздільного збору ТПВ;

- покращення екологічної ситуації в населеному пункті;

- отримання додаткових коштів за рахунок реалізації вторинної сировин;.

- зміна екологічної свідомості населення;

- вивезення відсортованих відходів буде здійснюватись за допомогою сільської

ради згідно із досягнутими домовленостями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технологія досягнення цілей:

 

У процесі реалізації Проекту планується застосувати різноманітний комплекс інноваційних та інтерактивних методів роботи - анкетування, практичне навчання, тренінги, ділові ігри, конкурси, створення рекламного матеріалів (листівок, плакатів, буклетів, відеороликів, мультимедійних презентацій), екологічні десанти, інтегровані уроки, виступи екологічних бригад, театрів(шоу)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З метою допомоги педагогічним працівникам загальноосвітніх шкіл району під час проведення запланованих заходів по утилізації сміття, творча група підготовила методичні матеріали (інтегровані уроки, міні-проекти,буклети,сценарії виступівекологічних бригад)

(додається)

 

 

 

Додаток №1.

 

1. Буклет екологічного міні-проекту Лютенської загальноосвітньої школи І- ІІІ ст. Див.за посиланням http://hadyachnmc.at.ua/index/ekologichnuj/0-994

 

Додаток №2.

Сарська спеціалізована школа І-ІІІ ст.

Харадзе Сергій Олександрович – учитель географії, економіки;

Вітіненко Ольга Іванівна – учитель біології, екології, основ здоров’я;

Титаренко Валентина Іванівна – учитель хімії.

 

1.Мультимедійна презентація «Сортування і переробка сміття»

2.Розробка інтегрованого уроку 9-11 клас на тему «Побутові відходи, їх особливості, вплив на довкілля та проблеми утилізації»

3.Відео-урок.

Див.за посиланням http://hadyachnmc.at.ua/index/ekologichnuj/0-994

 

Додаток №3.

Великобудищанська спеціалізована школа І-ІІІ ст.

Величко Інна Миколаївна- учитель біології.

1. Розробка інтегрованого уроку 9-11 клас на тему « Жити чисто-наш менталітет»

Див.за посиланням http://hadyachnmc.at.ua/index/ekologichnuj/0-994

 

Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1301
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Національна дитяча "гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія












Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz