Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Форма входу
Пошук
free counters


Що треба знати батькам

                                               Що треба знати про порушення мовлення.

 

Порушення мовлення виникає через різні причини. Ось основні з них:

  1. Різноманітні внутрішні патології матері, які приводять до порушення розвитку плоду. Це особливо шкідливо,  якщо ці проблеми виникають в період від 4 тижнів до 4 місяців вагітності.
  2. Родові травми і асфіксія (недостатність кисневого живлення мозку ).
  3. Різноманітні інфекційні захворювання  дитини в перший рік життя.
  4. Травми черепа дитини.
  5. Спадковість.  В цьому випадку мовленнєві вади можуть виникнути під впливом навіть незначних несприятливих зовнішніх впливів.
  6. Вживання алкоголю, наркотичних засобів, нікотину під час вагітності часто приводить до порушень фізичного і нервово-психічного розвитку дитини, одним їз проявів якого є загальне недорозвинення мовлення.

 

Якщо дитина знаходиться в «групі ризику» із будь-яких перерахованих факторів, то батькам необхідно бути дуже уважними , слідкувати за розвитком своєї дитини.

 

                                 Шановні батьки !

 Зверніться до лікаря, якщо ви помітили хоч одну з перерахованих ознак:

-          до кінця 1-го місяця дитина ніколи не кричить перед годуванням;

-          до кінця 2-го місяця не видає гортанні звукосполучення: «ехе», «екхе». «еге»;

-          до кінця 3-го місяця не починає протяжно вимовляти сполучення звуків «ей», «ве», «ейге»;

-          до кінця 4-го місяця не усміхається, коли з нею говорять;

-          до кінця 5-го місяця не вимовляє окремі звуки або склади ( да-да-да, ва-ва-ва), не пробує, перебуваючи на руках у дорослого, відшукати  очима предмети, які той називає;

-          на 6-7 місяці життя дитина не починає лепетати: вимовляти окремі звукові сполучення, повторювати їх ( «мА-ма-ма», «тя-пя»тд);

-          до кінця 7-го місяця не старається привернути до себе увагу якими-небудь певними звуками;

-          до кінця 8-го місяця не може за дорослими повторити 8 різних звукосполучень і складів («тік-тік»,  «бух», «дай»), а влепеті не виділяє окремі багаторазово повторювані склади ( «мА-ма», «до-до»  тд)

-          до кінця 10-го місяця не може помахати головою в знак згоди або заперечення, помахати рукою в знак прощання;

-          до року не вимовляє слова, не прислухається до музики, не виконує прості вказівки (Н: «принеси мені мяч» не може його знайти і принести), свідомо не вимовляє певні звуки і склади , не співвідносячи їх з певними  предметами, людьми, наприклад: «ав-ав» (собака), «дай» , «баба», «дядя», «тьотя», «Ту-ту» (машина);

-          в 1 рік 4 місяці не може адекватно вживати слова «» мама, «папа», «дай», «на», «ні»;

-          до 1 року8 місяців не може вимовляти 6  усвідомлених слів, не показує частини тіла, лексичний запас дитини менше 10 слів;

-          до 2-2,5 років не будує короткі фрази з 2-3 слів, не розуміє різниці між словами «великий», «малий», не зявляються слова «я», «ти», «мені», словниковий запас менше 300 слів;

-          в 3 року 1 місяць – 3,5 роки не користується закінченим речення з 5-8 слів, не може відповісти на питання, яке його імя, прізвище, не може показати яка лінія із трьох -  найдовша, не правильно використовує форми однини і множини числа, не розрізняє теперішній і минулий час, не вживає прийменники;

-          в 4 роки не може розказати про те, що бачила, або чула, не запам/ятовує невеликі вірші, не знає прізвища, імя батьків, не розрізняє кольори, не називає характерні ознаки  знайомих тварин, не розуміє значення слів «право-ліво», має словниковий запас менше 3000слів, допускає помилки у словотворення, не знає значення ряду слів (веранда, лікоть, поличка тд), неточно розуміють значення ряду слів (підшивати, зашивати, перешивати, кроїти; підрізати, вирізати ,розрізати;), не може переказати знайому коротеньку казку, не диференціює всі звуки, що свідчить про порушення фонетико – фонематичного сприймання;

-          якщо до 5 років дитина не правильно вимовляє всі звуки, словниковий запас менше 3500 слів, не використовує складносурядні, складнопідрядні речення (Н: тоді, коли ми пішли додому, нам подарунки подарували: різні цукерки, яблука, апельсини),якщо дитина без додаткових питань не переказує казку із 40-50 речень, то це свідчить про відсутність оволодіння навиками монологічного мовлення, допускає помилки в утворенні відносних прикметників(деревовой  замість «дерев’яний»; яблуко вий замість «яблучний» тд), не правильно узгоджує числівники з іменниками («два собака», «сім слоновов»),  не вірно узкоджує прикметники з іменниками в роді, числі, відмінку, допускає помилки у вживання відмінкових закінчень слів.

Всі ці ознаки свідчать про порушення у формування лексико- граматичної будови мовлення, що є симптомами загального недорозвинення мовлення або затримки мовного розвитку

     

Календар
«  Липень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1299
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Національна дитяча "гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія












Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz