Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Форма входу
Пошук
free counters


Розвиток методичної служби до 2020 року

Схвалено

рішенням колегії

Департаменту освіти і науки

від 25.11.2015 року Пр № 3/2

 

Концепція розвитку методичної служби

Полтавської області на 2015-2020 роки

 

І. Ідентифікація проблеми (досвід, місія, ключові проблеми)

 

В умовах створення нової моделі української освітньої системи особливої вагомості набуває проблема вдосконалення науково-методичного супроводу як процесу змін, що відбуваються на рівні дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, так і щоденних буденних проблем навчально-виховних закладів.

Концепція розвитку методичної служби Полтавської області ґрунтується на положеннях Конституції України, Національної доктрини розвитку освіти, Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», нормативно-правових актах чинного законодавства України з питань освіти і науки.

Методична служба Полтавської області – це цілісна система. Дана Концепція визначає місію, ключові проблеми, мету, завдання функціонування й розвитку методичної служби Полтавської області, три етапи реалізації поставлених завдань та очікувані результати.

Особливості взаємодії всіх рівнів даної системи демонструє нижче наведена модель:

 

 

  1. ПОІППО – Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського.
  2. МК (МЦ) – 30 районних (міських) методичних кабінетів (центрів) області.
  3. ШМО – шкільні методичні об’єднання.
  4. Педагог.

Найбільш розгалуженою ланкою методичної служби нині є методичні кабінети (центри).

Отже, науково-методичний супровід здійснюється методичною службою області на таких рівнях: обласному – Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського, районному (міському) – методичні кабінети (центри) та на рівні закладу – шкільні методичні об’єднання.

ПОІППО координує діяльність районних (міських) методкабінетів (центрів). МК (МЦ) у свою чергу здійснюють безпосереднє науково-методичне забезпечення достатньо розгалуженої освітньої системи району (міста).

Слід зауважити, що зорганізувати мережеву методичну взаємодію, окрім методичних працівників саме місцевого рівня, на сьогодні фактично нікому. І як не називати цю службу (сервісні центри, методичні кабінети тощо), доцільність її в часи освітніх реформ незаперечна, особливо якщо зважити на те, що науково-методичний супровід, зокрема на рівні  районних (міських) методичних кабінетів (центрів), це перш за все підготовка педагога до:

  • упровадження нових державних освітніх стандартів, навчальних програм, підручників;
  • упровадження в освітній простір нових педагогічних технологій, методик, форм навчання;
  • роботи з обдарованою молоддю (олімпіади, конкурси, турніри тощо);
  • участі у всеукраїнських та міжнародних проектах, програмах, виставках;
  • використання ІКТ у навчально-виховному процесі;
  • здійснення інклюзивного навчання;
  • упровадження передового педагогічного досвіду;
  • здійснення експертизи навчальних програм, підручників;
  • проведення моніторингових досліджень;
  • участі в професійних конкурсах тощо.

Що ж до особливостей подальшого розвитку методичної служби Полтавської області акцент припадає на рівень методичних кабінетів (центрів), відповідно зі зникненням цієї ланки можливою стає руйнація всієї системи. Усе вищенаведене пояснює часткову зосередженість запропонованої Концепції над проблемою збереження та оновлення однієї зі складових методичної служби області – методичних кабінетів (центрів) – та на місії  Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського як координатора діяльності районних (міських) методкабінетів (центрів).

 

Досвід методичної служби Полтавської області

 

Методична служба області як цілісна система налічує 50-річний досвід не просто свого існування, а перш за все становлення, розвитку та ефективної діяльності. Нині методична служба області достатньо повно забезпечує цілісну систему заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника в системі освіти.

Найбільш розгалуженою ланкою системи методичної служби залишаються методичні кабінети (центри) – 30 районних (міських) методичних кабінетів (центрів), з яких: 3 методичних центри (Кременчуцький міський науково-методичний центр, Гадяцький та Лубенський районні науково-методичні центри) та 27 методичних кабінетів, котрі здійснюють свою діяльність відповідно до Положення про районний (міський) методичний кабінет (центр) (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.12.2008 р. №1119).

МК (МЦ) у частині науково-методичного забезпечення системи дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти підпорядковується Полтавському обласному інституту післядипломної педагогічної освіти                   ім. М.В. Остроградського.

Засновниками методичних кабінетів (центрів) в 11 районах (містах) області є органи місцевого самоврядування  (м. Полтава, м. Кременчук, м. Лубни, м. Миргород, м. Комсомольськ, Зіньківський, Кобеляцький, Лубенський, Новосанжарський, Машівський та Оржицький райони), а засновниками у 19 районах (містах) області є органи виконавчої влади (Великобагачанський, Гадяцький, Глобинський, Гребінківський, Диканський, Карлівський, Козельщинський, Котелевський, Кременчуцький, Лохвицький, Миргородський, Пирятинський, Полтавський, Решетилівський, Семенівський, Хорольський, Чорнухинський, Чутівський, Шишацький).

Юридичними особами в області є 10 науково-методичних установ (м. Кременчук, м. Лубни, Гадяцький, Зіньківський, Кобеляцький, Лубенський, Новосанжарський, Оржицький, Семенівський, Хорольський райони). Не є юридичними особами 20 науково-методичних установ (м. Полтава, м. Миргород, м. Комсомольськ, Великобагачанський, Глобинський, Гребінківський, Диканський, Карлівський, Козельщинський, Котелевський, Кременчуцький, Лохвицький, Машівський, Миргородський, Пирятинський, Полтавський, Решетилівський, Чорнухинський, Чутівський, Шишацький).

На 01.02.2015 року у районних (міських) методичних кабінетах (центрах) області – 397 працівників:

  • керівництво методичної служби – 33 особи;
  • методисти методичної служби – 242;
  • інші працівники методичної служби (секретарі, оператори, водії та ін.) – 79;
  • працівники психологічної служби (у складі методкабінету (центру) – 19;
  • працівники ПМПК (у складі методкабінету (центру) –24.

Із 242 методичних працівників 20 осіб – спеціалісти; 25 осіб – друга кваліфікаційна категорія; 53 особи – перша кваліфікаційна категорія; 144 особи – вища кваліфікаційна категорія.

           Упровадження нових державних освітніх стандартів, навчальних програм, підручників спонукало районні та міські методичні кабінети до пошуку активних форм і методів організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами (СДГ, АТМУ, тренінги). Базовими в цій роботі стали міста Полтава, Кременчук, Комсомольськ, Лубни, Миргород, методичні кабінети Зіньківського, Пирятинського, Решетилівського, Хорольського, Чутівського районів.

Постійна співпраця з владою, Комплексна програма розвитку освітньої галузі Полтавської області на 2011-2015 роки (затверджена рішенням сьомої сесії шостого скликання Полтавської обласної ради від 28 вересня 2011 року)  дали можливість досягти вищого рівня в роботі з обдарованою учнівською молоддю.

На базі навчально-оздоровчого комплексу «Ерудит» при Кременчуцькому педагогічному коледжі імені А.С. Макаренка з вересня 2012 року по травень 2015 року 3780 учнів 8-11 класів – переможців районних, міських, обласних олімпіад та конкурсів – пройшли додаткове поглиблене навчання з дев’яти предметів. Як результат – збільшення кількості призових місць на ІV етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін: (2011-        , 2015-    ).

Традиційно високі результати демонструють учні Полтавщини в різноманітних конкурсах. За підсумками 2014 року, Полтавська область посідає ІІ місце серед областей України за часткою залучених учнів загальноосвітніх навчальних закладів у Міжнародному конкурсі з інформатики та ком’ютерної вправності «Бобер»,  Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня» та IV місце в Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру». Цьому сприяла відповідна робота методичної служби області, зокрема методичних кабінетів: Полтавського, Шишацького, Чорнухинського, Великобагачанського, Новосанжарського, Семенівського, Оржицького районів.

          Працівники методичних кабінетів: Кременчуцького, Котелевського, Лохвицького, Лубенського, Машівського – доклали значних зусиль до організації і проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року». Упродовж 20 років його існування понад 5000 педагогів області стали учасниками цього конкурсу. Серед переможців ІІІ (заключного) етапу всеукраїнського конкурсу «Учитель року» Заслужені учителі України:

  1. Лисенко Тетяна Іванівна, учитель інформатики Полтавської обласної спеціалізованої  школи-інтернату ІІ-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів і курсів при Кременчуцькому педагогічному коледжі імені А.С. Макаренка, переможець конкурсу «Учитель року – 2002»;
  2. Макашова Юлія Валентинівна, учитель української мови та літератури Кременчуцький ліцей інформаційних технологій №30 імені Н.М. Шевченко Кременчуцької міської ради Полтавської області, переможець конкурсу «Учитель року – 2009»;
  3. Приходько Юлія Миколаївна, учитель трудового навчання Полтавської гімназії №17 Полтавської міської ради Полтавської області, переможець конкурсу «Учитель року – 2010»;
  4. Мельник Валентин Іванович, учитель інформатики Полтавської обласної спеціалізованої школи-інтернату ІІ-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів і курсів при Кременчуцькому педагогічному коледжі імені А.С. Макаренка, переможець конкурсу «Учитель року – 2006».

          Методична служба Полтавської області одна з перших у державі почала формування єдиного освітнього інформаційного простору. ПОІППО продовжує участь у міжнародних проектах: Intel «Навчання для майбутнього» та «Microsoft: партнерство у навчанні». За програмою Intel «Навчання для майбутнього» з 2004 року підготовлено 14 576 учителів, а за програмою «Microsoft: партнерство у навчанні» з 2006  року – 3 837педагогів. В авангарді цього руху методичні кабінети Гребінківського, Козельщинського, Гадяцького, Глобинського, Диканського, Карлівського, Кобиляцького, Миргородського районів.

    

 Отже, місія методичної служби Полтавської області полягає в наданні якісних методичних послуг педагогічним працівникам дошкільних, загальних середніх, позашкільних навчальних закладів області.

 

Ключові проблеми методичної служби Полтавської області

 

Протягом останніх років у діяльності методичної служби області накопичилися проблеми системного характеру:

  1. Недостатня взаємодія як рівних партнерів усіх рівнів методичної служби області: Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського, методичних кабінетів (центрів), шкільних методичних об’єднань, педагогів.
  2. Проблеми на рівні методичних кабінетів (центрів):
    1.  Виконання методичними працівниками МК (МЦ) невластивих функцій, а саме – управлінських, що суперечить Положенню про районний (міський) методичний кабінет (центр), яке затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 08.12.2008 р. №1119.
    2.  Надзавантаженість методичних працівників МК (МЦ), які здійснюють організаційні та методичні заходи по забезпеченню двох і більше освітніх галузей, ведуть кілька напрямів діяльності, що суттєво позначається на якості надання освітніх послуг.
    3.  Невідповідність сучасним вимогам матеріально-технічного та науково-методичного забезпечення МК (МЦ) (апаратно-забезпечувальних та організаційно-технологічних засобів, програмного та інформаційного забезпечення тощо).
    4.  Зниження професійного рівня працівника методичної служби як результат вищеназваних проблем.

3. Низький рівень соціально-професійної мобільності педагога, що проявляється у його неспроможності  до творчого засвоєння нових видів діяльності в сучасній школі та перебудови стереотипів.

ІІ. Мета і завдання

Мета

Оновлення існуючої моделі методичної служби Полтавщини як одного зі шляхів ефективного забезпечення  якісного науково-методичного супроводу процесу реформування освітнього простору області.

Завдання

  1. Оновити існуючу модель методичної служби області.
  2. Визначити роль і місце Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського як координатора діяльності методичної служби області та трансформатора якісних змін у системі освіти.
  3. Поліпшити рівень науково-методичного супроводу процесів інноваційного розвитку закладів освіти на основі партнерства усіх рівнів методичної служби області: Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського, методичних кабінетів (центрів), шкільних методичних об’єднань, педагогів.
  4. Розширити сферу надання освітніх послуг методичною службою Полтавської області.
  5. Підвищити роль методиста, спроможного забезпечити науково-методичний супровід діяльності педагогічного працівника ХХІ ст.

 

  ІІІ. Етапи реалізації

І етап. Концептуально-організаційний (2015-2016 рр.)

Далі читай повністю>>Концепція розвитку методичної служби Полтавської області на 2015-2020 роки (Схвалено рішенням колегії Департаменту освіти і науки від 25.11.2015 року  Пр. №3/2)

 

_29.08.2016                                                                                    № _139

 

Про організацію методичної роботив закладах освіти  району у 2016/2017 навчальному році

Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1299
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 1
Користувачів: 1
Uran
Національна дитяча "гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія












Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz