Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Форма входу
Пошук
free counters


Позашкільна освіта...

Позашкільна освіта – невід’ємна складова безперервного процесу навчання і виховання  підростаючого покоління

      Позашкільна діяльність сьогодні розглядається як одна з основних ланок безпосередньої освіти в системі виховання всебічно розвиненої особистості, найповнішого розкриття її задатків і нахилів, створення умов для розвитку і підтримки юних талантів та обдарувань в галузі науки, техніки, мистецтва, тощо… Безперервність освіти і виховання  може бути повноцінною лише тоді, коли розвиток гармонійно розвиненої особистості стимулюється у кожній ланці цієї системи. Позашкільна освіта не повинна перед собою ставити вузьке завдання: навчити дітей моделювати, грати на музичному інструменті, опанувати якусь техніку декоративного мистецтва, тощо… Бо головним залишається  формування гармонійно розвиненої особистості, творчої індивідуальності.

      Заняття в гуртках природно «добудовують» незаповнені проміжки соціального становлення особистості. Свобода і можливість вибору улюблених занять у позашкільному закладі благотворно впливає на  характер самоорганізації всього наступного життя людини, її базову. професійну підготовку і компетентність, допомагає знайти ідеальну модель професійної діяльності, вже у ранньому віці визначити своє місце в житті, повніше реалізувати творчі можливості. І це дає підстави стверджувати, що позашкільний навчальний заклад в загальній системі безперервного процесу навчання і виховання підростаючого покоління виконує не  додаткову, а за певних умов, навіть випереджувальну прогностичну функцію.

      Коли дитина приходить у позашкільний заклад у вільний від уроків час, вона потрапляє у зовсім інше середовище, в якому часом відсутня цілеспрямована програма систематичного грамотно спланованого педагогічного впливу. Бо дітям потрібне інше життя, інші можливості самовираження, відповідальність за те, що відбувається навколо.             

      Навчаючись у позашкільному закладі, дитина сама може вибирати улюблені види діяльності, вільно пробувати свої сили, розвивати їх, що дає змогу значно випередити своїх ровесників у розвитку пізнавально-творчих умінь і здатності до індивідуальної самостійності у програмуванні і організації майбутнього самонавчання. Це і є той неоціненний результат, коли набуття знань і життєвого досвіду регулюються самою особистістю.

     Головне завдання позашкільного закладу полягає в тому, щоб оперативно реагувати на зміни в соціально-економічній сфері, давати можливість виходити за межі звичайного  у житті, культурі, природі, науці, економіці       з тим, щоб у майбутньому максимально реалізувати свій творчий потенціал у тій галузі, яка йому природно відповідає.

      Утвердивши себе як повноцінне кільце  в ланцюгу безперервного виховного процесу, позашкільний заклад надає дітям широкі  і нетрадиційні можливості для поліпшення  якості їхнього життя, інтенсивно формуючи такі важливі якості як: позитивне ставлення дитини до власного життя і реалізація себе як особистості в улюбленій діяльності, яка відповідає природним даним: здатність до безперервного духовно творчого самовдосконалення; соціальну відповідальність, що проявляється у піклуванні про добробут і благополуччя близьких і далеких людей; культуру, дозвілля, тощо…

      Педагоги і психологи довели, що чим частіше і раніше діти зустрічаються із  практичною творчою діяльністю, яка їх цікавить і хвилює, чим швидше підхоплено природне прагнення до діяльності і пізнання, тим глибше вони розуміють життя, духовний зміст майбутньої трудової діяльності, а це призводить до більш усвідомленого прояву діяльного ставлення до поліпшення оточуючого їх світу.

     Всесвітньо відомий педагог Василь Сухомлинського, який свій розум, серце і вміння віддав справі виховання підростаючого покоління, сказав: «Діти – це щастя, створене працею». 

      Сьогодні в глибокий зміст цих слів мало хто вдумується. Нажаль, ситуація, в якій опинилася молодь нашої держави, дуже і дуже тривожна. Криза всіх сфер життя, невпевненість у сьогоденні змушують дорослих боротися більш за виживання,  ніж за всебічний розвиток та організацію змістовного дозвілля дітей та молоді. Бездіяльність і пасивність дорослих, негативний вплив засобів масової інформації та вуличне виховання призвели дитинство до кризи, і  - як наслідок, ми маємо наркоманію, пияцтво, підліткову злочинність, байдужість і зневіру їх  у нас, дорослих.

         На даний час у  районі діє три позашкільні заклади: Будинок дитячої та юнацької творчості,  дитячо-юнацька спортивна школа та музична школа, які працюють над вивченням інтересів дітей, розвитком їхньої творчої індивідуальності  та створенням умов для реалізації вихованцями їхніх творчих уподобань, щоб після шкільного дещо заорганізованого життя,  дитина змогла почуватися вільно та зайнятися улюбленою справою. Щоденно до свого «острівця щастя» поспішають діти на зустріч із мудрими наставниками, які їх чекають, про них піклуються, створюють всі умови, щоб життя вихованців було насиченим, змістовним.

      На сьогодні у Будинку дитячої та юнацької творчості працюють 23 гуртки різних профілів , що об’єднані в  49 навчальних груп.

      Багато цікавих та різноманітних справ проводить дитячий колектив разом з мудрими наставниками. Вже традиційними стали виставки робіт вихованців до Дня міста, районних оглядах художньої творчості, до міжнародного Дня захисту дітей, де кожен житель та гість міста може ознайомитися з розмаїттям фантазії, вправності, часто навіть досконалості дитячих виробів.  Роботи вихованців постійно експонуються в обласному центрі науково технічної творчості, обласному центрі естетичного виховання.

     З року в рік зростає майстерність наших дітей, котрі опановують усе нові і нові техніки декоративного мистецтва, вчаться бачити і творити красу. Лише за останні 2 роки діти опанували роботу  з папером, частково соломкою, вишивку бісером та стеклярусом, виготовлення в’язаних  квітів та  м’яких іграшок спицями і  гачком. За кілька останніх місяців вивчено ряд нових технік, в яких успішно працюють діти – це квілінг, ізонитка, робота з бісером в техніці бонсай.

      Найчисельнішим і за кількістю вихованців є технічний відділ, де діти отримують знання  технічної грамотності в гуртках початково-технічної, спортивно-технічної та художньо-технічної  творчості.

      За півстоліття тисячі вихованців пройшли через умілі руки та серця талановитих наставників нашого закладу. Для частини дітей відвідування гуртків стало першою сходинкою до майбутньої професії.

        Недарма ж в народі побутує думка, що від природи кожна дитина обдарована, важливо в ній не згасити іскру Божу, дати їй впевненість у здібностях, підтримати у починаннях.

      І це вже маємо зробити ми – дорослі. Ми не повинні бути байдужими до долі власних дітей та внуків, зуміти організувати так вільний час дітей, щоб їх виховували не низькопробні теле- і відеопередачі, щоб поруч з ними була не вулична компанія з її шуканням пригод, а мудрі наставники, які організують дитяче дозвілля, навчать творити красу, наповнять їх життя глибоким змістом. Адже саме нам, дорослим, призначено бути тими  творцями, які щоденною кропіткою працею будуть формувати дитячий світогляд, уподобання, вчити жити в суспільстві, щоб кожна дитина приносила нам лише щасливі моменти, щоб про кожну дитину можна було сказати: «Діти – це щастя, створене працею»…

    Саме таким позашкільним закладам належить пріоритет у вихованні творчої індивідуальності. У цьому і полягає головна перевага позашкільного виховання як складової системи безперервної освіти.

 

Т. в. о. директора  Гадяцького

районного БДЮТ                                                                  Н.А. Кириченко

Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1301
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Національна дитяча "гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія












Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz