Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Форма входу
Пошук
free counters


Керівнику

                                                                                      На допомогу директору школи

 

МЕТОДИЧНІ  РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо вивчення та оцінювання педагогічної діяльності вчителя

 

                Мета: Вивчення педагогічної діяльності вчителя – побачити зв’язок між діяльністю педагога і результатами його праці, які виявляються у розумовому розвитку учнів, їхній культурі, ерудиції, вміння використовувати теорію на практиці.

 

Вимоги до аналізу роботи вчителя

1.       Будь-які факти, отримані під час аналізу його роботи педагога, повинні бути осмислені.

                2. Завжди важливо виявити співвідношення між витраченими педагогічними зусиллями і результатами роботи. Інколи педагог досягає високих результатів за допомогою додаткових занять, перевантаження домашніми завданнями, тобто завдяки перенапруженню своїх сил і сил учнів. Високі результати в цьому разі не можуть бути оцінені позитивно, оскільки їх досягнуто за рахунок зниження якості знань з інших предметів, вони вносять дисгармонію в навчальний процес.

                3. Слід вивчати виховний вплив учителя, зрілість його педагогічної майстерності. Важливо виявити здібності вчителя до самовдосконалення, до самоаналізу та оцінювання спільної діяльності з учнями, оскільки від цього залежить зростання його педагогічної майстерності; ставлення до критики на свою адресу; вимогливість до  роботи.

Напрям діагностики роботи вчителя

-          Раціональне використання досвіду, традиційних методик;

-          Оволодіння новими методами і прийомами навчальної діяльності;

-          Розумове поєднання їх під час розкриття конкретного змісту матеріалу;

-          Здійснення зворотного зв’язку під час самоаналізу, самооцінювання викладання свого предмета.

 

Основні показники ефективного уроку

                Обсяг і якість знань – перший важливий показник результативності навчального процесу. Знання складають основний фундамент людської культури, на основі якої реалізується будь-яка діяльність.

                Практичні вміння і навички – другий важливий показник, оскільки знання реально втілюються через уміння і навички.

                Інтелектуальний розвиток дитини – третій показник ефективності уроку.  Отримуючи знання, вміння та формуючи навички, молоде покоління водночас вчиться систематизувати і використовувати отриману інформацію для розв’язання різноманітних практичних завдань. При цьому процесі розвиваються пам’ять, мова, мислення, увага, тобто вдосконалюються всі пізнавальні процеси і здібності.

                Вміння використовувати теоретичні знання на практиці – четвертий показник ефективності уроку. Самі по собі знання та вміння не мають цінності, якщо в різноманітній діяльності учні не в змозі їх використати. Застосування знань водночас характеризує і якість їх засвоєння, і рівень розвитку інтелекту школяра, і його практичний досвід, сформованість умінь і навичок.

 

Критерії і показники, з якими слід оцінювати ефективність праці педагога.

1.       Професійні знання предмета:

-          знання основ педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології;

-          рівень володіння методикою викладання;

-    уміння використовувати професійний і новаторський досвід, інноваційні технології;

-          уміння розробляти власні педагогічні технології;

-          особисті професійні якості (здатність до творчості, імпровізації, індивідуальний творчий пошук);

-          результативність навчання;

-          знання нормативно-правової бази з предмета (концепції, програми, Державні стандарти, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів тощо).

2.       Уміння, якими повинен володіти вчитель для раціональної організації навчальної діяльності:

-          чітко визначати і ставити перед учнями мету і завдання діяльності на уроці;

-          правильно обирати прийоми, методи, обладнання для реалізації поставлених завдань, раціонально їх використовувати;

-          складати продуманий, чіткий, точний план роботи на уроці. Кожний етап уроку точно розраховувати за часом. У процесі навчання здійснювати диференціацію;

-          нормувати самостійні роботи учнів за часом і вчити їх вкладатися з виконанням робіт у точно визначений час, раціонально та економно використовувати навчальний час;

-          систематично здійснювати облік роботи і контроль  відповідно до норм оцінювання.

      3.  Ефективність організації вчителем навчальної діяльності:

-          вільна орієнтація в навчальному матеріалі, знання головного і вміння відокремити       

      його від другорядного;

-          уміння аналізувати реальні явища за допомогою провідних ідей науки;

-          врахування своїх можливостей, реальних сил і здібностей під час розв’язання практичних завдань;

-          оцінка якості своєї педагогічної праці.

4.  Ознаки зростання педагогічної майстерності  вчителя:

-          чіткість визначення й диференціація завдань уроку;

-          забезпечення мотивації навчального процесу;

-          забезпечення наступності в засвоєнні змісту освіти;

-          творчий характер навчання за методикою особистісно зорієнтованої освіти з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів;

-          допомога дітям у подоланні труднощів під час навчання;

-          висока працездатність учнів на уроці за рахунок дотримання санітарно-гігієнічних вимог та доцільного використання інформаційних технологій;

-          уміння займатися психологічною самоосвітою й постійно вдосконалювати навчальний процес на основі наукових  досягнень.

5.  Показники оцінювання професіоналізму вчителя:

-          уміння лаконічно, образно і переконливо подати матеріал;

-          уміння показати багатоплановість і багатофункціональність діяльності вчителя;

-          винахідливість, вміння моделювати, прогнозувати педагогічні ситуації, акторські якості, почуття гумору і відчуття міри;

-          захопленість професією, співпраця з дітьми і співчуття до них, повага до їхніх батьків.

     6. Показники професійної культури вчителя:

-          постійне вдосконалення свого професійного рівня;

-          вміння планувати свою педагогічну діяльність;

-          уміння зацікавити дітей своїм предметом;

-          організація навчальної діяльності та позакласної роботи з предмета;

-          вміння аналізувати та узагальнювати досвід своєї роботи;

-          творчий підхід до навчання й виховання;

-          тактовність;

-          авторитетність, визнання з боку учнів, їхніх батьків, колег.

                                                               Методичні рекомендації підготовлено за матеріалами часопису

                                                               «Управління освітою»

Гадяцький НМЦ - 2011

 

 

 

 

3.       Ознаки забезпечення пізнавальної активності:

-          збереження стійкості уваги упродовж уроку;

-          види пізнавальних труднощів, які може подолати школяр (труднощі в засвоєнні теорії та баченні між предметних зв’язків, труднощі використання теорії, відстоювання особистої точки зору, труднощі в одночасному засвоєнні  великого обсягу матеріалу);

-          реакція на невдачі у навчанні (впертість, самовиправдання своїх дій, небажання вчитися, потреба в самоосвіті);

-          здатність визнавати свої помилки;

-          здатність примусити себе переробити неякісно виконану роботу.

4.       Ознаки відповідальності учня:

-          ретельне виконання  своїх навчальних обов’язків, вимог учителів;

-          розуміння соціальної значущості та особистої необхідності сумлінного навчання;

-          пред’явлення вимог до якості своєї навчальної роботи;

-          вміння об’єктивно оцінювати якість своїх знань, умінь і навичок;

-          вимогливе ставлення до знань і навчання своїх однокласників;

-          мобілізація зусиль для подолання труднощів;

-          здатність чергувати працю й відпочинок, відновлювати свою працездатність;

-          самоаналіз своєї навчальної діяльності і внесення в процес праці необхідних змін.

 

Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1301
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Національна дитяча "гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія












Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz