Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Форма входу
Пошук
free counters


Казкотерапія ДНЗ №9

  1. Полтавська обл.
  2. ДНЗ "Дзвіночок” комбінованого типу                                                             Гадяцької міської ради                                                                                                     вул. 50 р. Жовтня, 119 а., м.Гадяч.
  3. Одним з пріоритетних напрямків розвитку дошкільника ДНЗ №9 "Дзвіночок” Гадяцької міської ради  є художньо-естетичний. У галузі мистецької освіти заклад працює за такими напрямками: образотворче мистецтво, народне мистецтво, хореографія.                                                                                                                  На базі ДНЗ№9 "Дзвіночок” Гадяцької міської ради    створені  мистецькі гуртки: з образотворчого мистецтва -"Ліхтарик”, театралізований -  "Казка”, гурток хореографії "Мозаїка”.
  4. Дошкільний навчальний заклад  №9 "Дзвіночок” Гадяцької міської ради    працює за такими програмами:
    1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі”/ Науковий керівник Кононко О.Л. – Світич, 2008.
    2. Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт”               (наказ МОН України про її затвердження та впровадження № 1111 від 23.11.2010 року).
    3. Програма розвитку дітей "Дитина” (лист МОН про надання грифу "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України”  № 1/11-11178 від 08.12.2010).
    4. Програма виховання дітей дошкільного  віку "Українотворець” / Кононенко П.П., Касян Л.Г., Семенюченко О.В. – УаІтаД  "Рада”, 2008.
    5. Програма з художнього виховання, навчання і розвитку дітей 2 – 6 років. Кольорові долоньки / Ликова І.О. – Ранок, 2008.
    6. Дитяча хореографія. Програма та навчально-методичне забезпечення хореографічної діяльності дітей від 3 до 7 років / Шевчук А.С. – Шкільний світ, 2008.
  5. Для  впровадження мистецької освіти в дошкільному закладі використовуються такі навчально-методичні посібники:
    1. Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі”/ Науковий керівник Кононко О.Л. – Світич, 2009.
    2. Керівництво дошкільним навчальним закладом / Майор Н.С., Манилюк Ю.С., Тимофеєва О.О. та ін. – Мандрівець, 2006.
    3. Індивідуалізація виховання в дитячому садку / Науковий керівник Ладивір С.О. – АПН України, 2007.
    4. Дивокрай. Вибрані дидактично-методичні матеріали у 2-х книгах /  Калуська Л.В. – Мандрівець, 2007.
    5. Організація ігрової діяльності дітей дошкільного віку/ Автор –упорядник Бурова А.П. – Мандрівець, 2010.
    6. Розвивальні ігри для дошкільників/ Нечипорук Н.І., Томей О.П. – Ранок, 2007.
    7. Ігри упродовж дня /Чуб Н.В. – Ранок, 2007.
    8. Розвиток творчості старшого дошкільника в образотворчій діяльності (до Базової програми розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі”) / Терещенко О.П. – Світич, 2009.
    9. Зображувальна діяльність у дошкільному закладі/ Горошко Н.А. –                   Ранок, 2007.
    10. Розвиток дошкільнят у музично-руховій діяльності/ Шевчук А.С. – Шкільний світ, 2006.
    11.  Типовий перелік обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок  в дошкільних навчальних закладах, затверджений наказом МОН України від 11.09.2009 р № 509.
    12. Методичні рекомендації "Підбір і використання іграшок для дітей раннього віку в дошкільних навчальних закладах” лист МОН України від 17.03.2006 р. № 1/9-470).
    13. Методичні рекомендації "Підбір і використання іграшок для дітей раннього віку в дошкільному навчальному закладі” від 26.07.2006 р.   № 1/9 –153).
    14. "Організація освітнього процесу в дошкільних навчальних закладах у                  2009 –2010 н. р.” лист МОН України  від 10.06.09. № 1/9-393.
    15. Інструктивно-методичний лист МОН України  " Про роботу дошкільних навчальних закладів у 2011/2012 навчальному році” від 20.06.11р.                                 № 1/9-482.
    16. Методичні рекомендації Гадяцького науково-методичного центру надані під час засідань методичних об’єднань вихователів, музичних керівників, семінарів та районних методичних зібрань даного напрямку роботи.

6.7. З метою збагачення умов для  розвитку особистості вільної креативної комунікабельної, здатної розв’язувати нестандартні завдання, в ДНЗ впроваджуються різні інноваційні технології: тематичне та психолого-педагогічне проектування Т.Пироженко, елементи ейдетики у розробці В.Артюхович, гуманістично-особистісна технологія Ш.Амоношвілі, елементарне музикування К.Орфа, "Пісочна грамота” за методикою Т.М. Грабенко "Чудеса на піску”, навчання читання казкою (досвід ДНЗ "Денар” за Л.Б.Фесюковою м. Харків.), педагогічна спадщина В.О.Сухомлинського, казкотерапія, ігротерапія, музтерапія, кольоротерапія, сміхотерапія, природотерапія, аромотерапія, естетикотерапія.

 

           Вихователь-методист Устінова І.В. використовує в роботі сучасну інноваційну методику – казкотерапію, яка дає змогу формувати на основі народних та авторських казок, казкових ідей, гармонійно-розвиненої суспільно-активної особистості, яка поєднує в собі духовне багатство, моральну чистоту та етичні норми, створення сприятливих умов для відкриття та освоєння власного Я і навколишнього світу, відпрацювання практичних навичок соціальної поведінки, формування соціальної позиції та вміння жити і працювати в соціумі.                                                                       

       В даній інновації у педагога є досвід роботи, який викладений в методичному посібнику "Казка все зробити може – світ пізнати допоможе”( корекційно-розвивальна програма для дітей старшого дошкільного віку).

Казкотерапія використовується педагогами ДНЗ під час ігрової, інтелектуальної, трудової діяльності дітей, розваг, вікторин, прогулянок, театралізованої діяльності.              

Форми і методи, які застосовуються у роботі з дітьми:

-          художня література

-          бесіда

-          гра

-          український народний фольклор

-          придумування казок

-          образотворча діяльність

-          проблемні ситуації

-          психологічні ігри

-          вправи на релаксацію

-          творчі завдання

-          тренінги емоцій

-          моделювання та програвання ситуацій

-          хвилинки-роздуми

-          психогімнастика

-          переказ казки за опорною схемою (друдли)

-          ТРВЗ

-          переплутування казкових сюжетів і героїв

-          уведення нового героя в казку

-          зміна місця, часу, події

-          складання казки по колу

-          інсценізація.

  Наприклад: методика "Асоціація за друдлами”.                                           

 Використання друдлів в роботі з дошкільнятами, сприяє розвитку  асоціативного, дивергентного , творчого мислення, пам’яті, вчить знаходити нестандартні підходи до різноманітних задач. Свою думку дитина має обов’язково обґрунтувати, що спонукає її до мовленнєвої активності.

Починати використовувати друдли в роботі з дітьми можна вже з молодшої групи (4-й рік життя). На початкових етапах роботи з друдлами варто застосовувати предметні зображення, в яких можна побачити фрагмент запропонованого друдла. Наприклад: педагог показує друдл у вигляді дужки та говорить: "Подивіться на цю картинку. Про що ви подумали?” Обов’язково потрібно звернути увагу дітей на деталі предмета, підкреслюючи їхню схожість із друдлом. Так, півколо схоже на вушко ведмедика, на спинку мишки . Квадратики – як віконця в будинку, хустка або ковдра.

 У роботі з дітьми середньої групи (5-й рік життя) допоміжні предметні зображення вже не потрібні, дітям показується друдл і ставиться запитання: "Про що ви подумали, побачивши цю картинку?”.

Діти дуже полюбляють миттєві перетворення, коли педагог за їхніми ідеями створює відповідні образи. Так до крапель води можна домалювати хмарку – і вже йде дощ, на основі хвилястих ліній малюємо мишку, до квадратика додаємо дах – і виходить будинок, кружечки з хвостиками і листочками перетворюються на яблучка тощо. В одному зображенні можна побачити десятки різноманітних ситуацій.

 Продовжуючи роботу з дітьми старшої групи ( 6-й рік життя), можна використовувати як усі попередні групи, так і нові, більш ускладнені. Варто організувати заняття за темами, в межах яких дітям потрібно буде створити асоціативні образи. Можна запропонувати дітям придумати власні друдли та обгрунтувати їх. В цьому виді роботи немає помилкових і єдино правильних відповідей – кожна обґрунтована думка має право на існування. Головне, щоб заняття для дітей було цікавим, розважальним, пізнавальним.

 

  Вихователь Семенова Г.В. впроваджує в роботу з дітьми проектну технологію.  Розробила проекти навчально-виховної роботи з дітьми "Казкові перлинки” (для дітей молодшого віку), "У колі дружної родини” (для дітей старшого дошкільного віку).                                                                                                              Метою цих проектів є розвиток у дітей активності, творчості, самостійного пошуку, розв’язання проблем. 

 

                 Форми і методи, які використовуються у роботі з дітьми:

-          бесіди

-          спостереження

-          ігрові вправи

-          самостійна художня діяльність

-          читання розповідей, казок із використанням ілюстративного матеріалу, фланелеграфу, театру ляльок

-          використання опорних картинок

-          отримання домашнього завдання

-          проблемні ситуації

-          усі види театрів (пальчиковий, настільний, драматичний, ляльковий, театр іграшок, картинок, тіньовий театр)

-          моделювання

детальніше>>

Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1307
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Національна дитяча "гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія












Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz