Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Форма входу
Пошук
free counters


Інноваційна система методичної роботи-...

ІННОВАЦІЙНА СИСТЕМА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ - ШЛЯХ

ДО РОЗВИТКУ «Школи майбутнього»

 

                Чим багатші знання педагога, тим

яскравіше розкривається особисте

ставлення до знань, науки, книги,

розумової праці, інтелектуального

 життя, проблеми та підвищення

професійного рівня вчителів (В. Сухомлинський).

 

                Вивести школу на вищий рівень розвитку, підвищити її статус – основна мета, яку ставить перед собою програма «Школа майбутнього».

                Орієнтуючись на гуманізацію навчання, формування особистості, визнання її цінності для суспільства, ми повинні пам’ятати, що формується вона особистістю самого вчителя. Тому необхідно створити всі умови для вдосконалення освіти і підвищення професійного рівня педагога. Для цього потрібна діюча й ефективна структура методичної служби як у навчальному закладі, так і в НМЦ.

                Методична служба дає можливість членам педагогічного колективу не тільки брати участь у реалізації вже готових програм, а й у їх плануванні та розробленні, в апробації інновацій експериментів та постійно стимулювати розвиток творчого потенціалу вчителів, спрямованого на  розвиток особистості учня.

                Перехід навчального закладу в експериментальний режим викликав потребу в новому підході до організації методичної роботи, яка є найважливішою ланкою системи безперервного навчання членів педагогічного колективу і спрямована на збагачення й розвиток творчого потенціалу вчителів.

                У вирішенні експериментальних завдань, які передбачають перехід навчального закладу в якісно новий стан, виникла необхідність оновлення системи методичної роботи, що максимально забезпечуватиме впровадження інноваційної діяльності в школі.

                Модернізація структури управління в школі традиційно здійснюється на основі аналізу позитивних напрацювань в управлінні й виявленні конкретних недоліків управлінської системи та потреб зокрема і методичної роботи. Враховуючи такий підхід до змісту освіти, методична служба ЗНЗ та НМЦ    на основі діагностики педагогічних колективів обрала систему, учасники якої зацікавлені у виконанні певного дидактичного виховного чи управлінського завдання.

                Однією з важливих ланок структури науково-методичної служби є шкільний методичний кабінет, що:

-          регулює систему безперервної освіти вчителя, розвиток його інноваційного, творчого потенціалу;

-          працює над реалізацією проблемних питань і експериментальних завдань.

                Другою ланкою є методична рада, яка є основним органом у вирішенні актуальних освітніх питань, акумулятором ідей,своєрідним індикатором перебігу експериментальної роботи в школі та об’єднує педагогів, які прагнуть здійснювати перетворення на науковій основі.

                До неї входять:

-          представники адміністрації;

-          керівники шкільних методичних об’єднань, творчо-дослідницьких груп та інших;

-          психологи;

-          медична сестра.

 

Функції Ради:

-          розглядає та визначає пріоритетні напрями діяльності школи;

-          аналізує стан науково-методичного забезпечення освітнього процесу;

-          керує інноваційною діяльністю та аналізує її ефективність;

-          визначає зміст і форми методичної роботи з підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

                У предметних методичних об’єднаннях вчителі працюють за загальним планом роботи школи, методичного об’єднання, самоосвіти, вирішуючи питання:

    -    забезпечення якості виконання програм;

    -    дотримання методики викладання дисциплін;

    -    методів обліку й контролю знань;

    -    організації обміну досвідом;

    -    проведення предметних олімпіад.

                Виникає необхідність у створенні творчо-дослідницьких груп із творчих та ініціативних педагогів. Таких груп у навчальному закладі може бути кілька.

                Наприклад з:

-          вивчення і розвитку інтелектуальної творчості;

-          формування духовної культури;

-          вивчення і розвитку фізичного здоров’я.

                Але насамперед проблеми дослідницькі мають співпадати з вибраною моделлю «Школи майбутнього» даного навчального закладу. Такі групи мають дослідити певні питання  організації розвитку і  саморозвитку особистості, проаналізувати їх та виробити якісні підходи до формування особистості, здатної до успішної життєтворчості.

                Проте члени групи можуть переходити до інших груп для виконання наукових завдань, працювати одночасно в кількох групах.

                Такий підхід сприяє індивідуальній педагогічній діяльності й розвитку творчої особистості педагога, підвищенню якості освіти в школі, не виключаючи роботу методичних об’єднань, а урізноманітнюючи її, активізує вчителів та їх  творче зростання.

                Пріоритетними напрямами роботи творчо-дослідницької групи є:

-          вироблення механізмів вивчення інтелектуального розвитку та моральних якостей особистості;

-          створення, апробація і впровадження моделі навчального закладу;

-          створення, апробація, адаптація нових технологій навчання, виховання, управління ;

-          удосконалення оновлених змісту і форм навчально-виховного і управлінського процесів;

-          створення, апробація й адаптація моделі формування здорового способу життя учнівської молоді.

                З огляду на те, що проблема оцінювання й відстеження результату діяльності кожного педагога в напрямі розвитку творчих здібностей, обдарованості особистості сьогодні – одна з ключових в освіті важливим є навчити учнівську молодь самостійно здобувати знання, допомогти розкрити саме такі якості як:

- формування в учнівської молоді мотивації до навчання;

- розвиток її інтелектуально-евристичних здібностей;

- розкриття світоглядних та комунікативних якостей;

- розвиток індивідуальних особливостей;

- формування прагнення до самовдосконалення.

                Формують творчий потенціал особистості, який є ключовим для успішного просування по життю.

                Навчитись оволодівати знаннями допомагають інноваційні навчальні технології над упровадженням яких працює кожний вчитель школи у системі методичної роботи.

                Формування інноваційного освітнього простору школи здійснюється через показники діяльності вчителя. (Схема перезнята на ксероксі).

С Х Е М А :(...)

 

                Кожен етап у розвитку школи – це сходинка до:

-          поліпшення умов та змісту освіти;

-          освоєння нових навчальних програм;

-          запровадження інноваційних форм педагогіки;

-          пошук оригінальних методик викладання;

-          випробування нового досвіду на основі досягнень науки та перевірки його ефективності.

                Кожне завдання експерименту – це виважена позиція школи на шляху до вдосконалення.

                До вашої уваги назви моделей експериментально-дослідницької діяльності навчального закладу (показую з Презентації).

                Яка ж схема процедури оформлення документації та якої саме на проведення експериментально-дослідницької діяльності навчального закладу.

(Схема+документи-ел.варіант).

                На закінчення свого виступу підсумую сказане.

Методична служба школи озброюється таким переконанням: тільки тоді, коли всі ланки працюють на очікуваний результат, коли простежується системність у роботі педагогічного колективу, можна досягти того, чого прагне школа – забезпечення учнів високим рівнем якості освіти, створення умов для повноцінного розвитку їхніх здібностей, обдарувань, талантів, збереження здоров’я, самореалізації у власній успішній життєтворчості.

 

 

Примітка.

Даний матеріал взято з видання бібліотеки шкільного світу «Школа майбутнього»/упор. Н.Л.Мурашко 2011.-128

Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1305
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Національна дитяча "гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія












Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz