Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Форма входу
Пошук
free counters


Гуманістичне виховання

Гуманістичне виховання дітей дошкільного віку в сімї

 

Завідуюча ДНЗ «Джерельце»

                                                                        Краснознаменської сільської ради

                                     В.В.Кладова

Дитинство – це важливий і неповторний період формування особистості. Саме в цей період дитина формується фізично, психічно, інтелектуально, здобуває необхідні знання, вміння та навички.    

В наш час зміст дошкільної освіти спрямований на збереження дитячої субкультури, зорієнтований на цінності та інтереси дитини. У свідомості дитини-дошкільника закладаються фундаментальні світоглядні поняття, моральні цінності, переконання. Першим соціальним осередком дитини є сім’я. Тому так важливо дати системні знання про сім’ю, родину, історію свого роду. Саме осмисленні найвідоміших і найближчих явищ та подій формується національна свідомість дитини й перед нею розкриваються перспективи пізнання світу

Лише правильно організована, вона може сформувати повноцінну, національно-свідому особистість громадянина України. Нам є що захищати, ким пишатися, на кого рівнятися.

Національне виховання є одним із головних пріоритетів, органічною складовою освіти. Його основна мета - виховання свідомого громадянина, патріота, набуття молоддю соціального досвіду, високої культури, міжнаціональних взаємовідносин, формування у молоді потреби та уміння жити в громадському суспільстві, духовності та фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, трудової, екологічної культури.

Національне виховання спрямовується на залучення громадян до глибинних пластів національної культури і духовності, формування у дітей та молоді національних світоглядних позицій, ідей, поглядів, переконань на основі цінностей вітчизняної світової культури.

Головними складовими національного виховання є громадянське та патріотичне виховання.

Патріотизм як моральна якість має інтегральний зміст. З огляду на це в педагогічній роботі поєднано ознайомлення дітей з явищами суспільного життя, народознавство, засоби мистецтва, практична діяльність дітей (праця, спостереження, ігри, творча діяльність та ін.), національні, державні свята.

Основними напрямами патріотичного виховання є:

— формування уявлень про сім'ю, родину, рід і родовід;

— краєзнавство;

— ознайомлення з явищами суспільного життя;

— формування знань про історію держави, державні символи;

— ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;

— формування знань про людство.

Для патріотичного виховання важливо правильно визначити віковий етап, на якому стає можливим активне формування у дітей патріотичних почуттів. Найсприятливішим для початку систематичного патріотичного виховання є середній дошкільний вік, коли особливо активізується інтерес дитини до соціального світу, суспільних явищ.

Базовий компонент дошкільної освіти в Україні орієнтує на опанування знань про нашу державу, виховання поваги до державних символів. Старші дошкільники мають знати прапор, гімн, герб України, назву її столиці, інших великих міст, значущі географічні назви (Крим, Карпатські гори, Дніпро), пам'ятні місця (Тарасова гора у Каневі, Хортиця, заповідник Асканія-Нова тощо).

Дитині дуже важливо знати, що батьки люблять його, причому просто так, незалежно від його успіхів у навчанні, поведінки або спортивних досягнень. Це нам, дорослим, здається само собою зрозумілою любов батьків до дітей, а їм, дітям, потрібні докази. Малюк всіма силами намагається звернути увагу на себе, якщо не хорошими вчинками, то хуліганством або впертим небажанням слухатися. Батьки ж часто не розуміють подаються їм сигналів і затверджуються в думці, що допустили якісь промахи у вихованні в сім'ї і, знову ж таки, намагаються зайняти дитя якимись корисними справами, бажано, у присутності професійного педагога.

Кожному з батьків слід пам'ятати, що особливістю виховання дітей у сім'ї є те, що на перше місце ставляться почуття і емоції. Ви не оцінюєте дитини, ви його любите і приймаєте таким, яким він є.

Батьки мають прагнути до того, щоб дитина була активним суб’єктом гуманних переживань. Найправильніший шлях – забезпечити малюкові можливість у реальних умовах пережити теплі, емоційні стосунки, надати йому впевненості в безпеці, усвідомлення власної повноцінності.

Постійна перебудова дорослим свого спілкування з дитиною дає змогу зберегти між ними гармонійні стосунки, подолати дитячі «кризи». Дорослому належить провідна роль у розвитку самої потреби у спілкуванні, він організовує взаємодію з дитиною у «зоні найближчого розвитку», забезпечуючи реалізацію її потенційних можливостей. Це вимагає від батьків, вихователів гуманістичного світогляду, опанування відповідних педагогічних технологій, творчого підходу до дітей, урахування їхнії індивідуальних особливостей.

 

Список використаних джерел

1.        Збірник методичних матеріалів « Обов’язкова освіта дітей старшого дошкільного віку: форми здобуття, організація і зміст роботи». Б.Фенюк

2.        Журнал «Дошкільне вихованя» №5 2012 р.

3.        Стаття « Родинні джерела духовності» С.Ладивір.

4.        Книга «У співпраці – результат» В.М. Новікова

5.        Стаття « Мудра любов плекає особистість» Л.Петік

 

Календар
«  Липень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1299
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Національна дитяча "гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія












Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz