Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Форма входу
Пошук
free counters


Фастовець В.І.

Прізвище, ім’я, по батькові: Фастовець Віра Іванівна                                     

Рік народження: 1950

Освіта: середня спеціальна

Фах: Вихователь дитячого садка.

Звання, нагороди: «Вихователь-методист», грамоти відділу освіти, молоді та спорту Гадяцької райдержадміністрації (2009, 2012р.)

Посада: вихователь дошкільного закладу

Стаж: 36років

Адреса досвіду:  Дошкільний навчальний заклад «Первоцвіт»

                             Гадяцької міської ради

вул. Тельмана, 18; тел. 2-24-31

 

Тема досвіду: Інтелектуальний та творчий розвиток дошкільників засобами образотворчого мистецтва (ліплення з солоного тіста).

Анотація досвіду: Актуальність досвіду очевидна, Віра Іванівна переконана: завданням кожного сучасного педагога є виховання та розвиток інтелектуальних та творчих здібностей дитини дошкільника. Розвинена дитина загалом - запорука подальшого успішного навчання у школі. А дитсадок, як основний «інститут» одразу на порозі школи, може дати поштовх розвитку творчості майбутнього покоління. У своїй розробці Віра Іванівна зауважує, що кожен вид образотворчої діяльності дозволяє розвивати у дітей розумову активність, творчість, художній смак  та інші  якості, без яких неможливе формування початкових якостей соціально активної особистості. Проте, на заняттях  з ліпленням, на її думку, перелічені вище якості  розвиваються особливо. Мету свого досвіду Віра Іванівна визначила так: охарактеризувати ліплення з солоного тіста, як  засіб розвитку  творчості  та інтелекту у  дітей   старшого дошкільного віку. Особлива значимість її роботи у тому, що практичні поради з організації  гуртка «Маленькі майстри» можна використовувати вихователям  ДНЗ для  вдосконалення навчально-виховного процесу,  стимулювання  художнього сприймання різних видів мистецтва, розвитку дитячої художньої  творчості  в ліпленні.

    У ході навчально-вихованої роботи Віра Іванівна переконалася, що образотворча діяльність, зокрема ліплення, безпосередньо впливає на інтелектуальний розвиток дошкільників. Оскільки будь-який предмет має об’єм, він сприймається дитиною просторово. За підсумками такого сприйняття предмета у свідомості дошкільника формується образ. Ліпка, як  творча образотворча діяльність  більшою мірою, ніж малювання чи аплікація, формує у дітей уміння орієнтуватися у просторі, сприяє засвоєнню цілого ряду математичних уявлень. Діти безпосередньо зіставляють частини предметів між собою, визначають їх розміри (довжину, ширину), що у малюнку відбувається лише зоровим шляхом. Заняття ліпленням сприяє розвитку   сенсорних відчуттів обох рук. Намагаючись якомога точніше передати форму, дитина активно працює пальцями, причому  частіше за все десятьма  це, як відомо, сприяє розвитку мови. Віра Іванівна підкреслює також, що ще одна специфічна та важлива для розвитку дітей риса ліплення — її тісний зв'язок  з грою. Створення  фігурок стимулює дітей до ігрової діяльності  із ними, а відтак – подальшого розвитку творчості. У дитсадку найчастіше для ліплення використовують глину чи пластилін, але протягом останнього часу з'явився ще один дуже популярний матеріал, який протягом довгого часу використовує для роботи з дітьми і Віра Іванівна – солоне  тісто. Вона переконалася, що солоне тісто – чудовий матеріал для роботи. Пластичний, м'який, цікавий, чудово підходить  для занять ліпленням, як у  домашніх умовах, так і в умовах сучасного дитсадка. Незвичність матеріалу в даному випадку буде сприяти найбільшій зацікавленості  ліпленням.

     Всю роботу Віра Іванівна проводить у тісній співпраці з вихователями ДНЗ, з батьками та за їх участю, надає необхідні рекомендації зазначеним учасникам навчально-виховного процесу.    Головний принцип досягнення нею ефективних результатів – індивідуальний підхід до кожної дитини, врахування вікових, психофізичних особливостей дошкільників. На заняттях з тістопластики педагог завжди створює атмосферу взаємної довіри, власного вибору, безпеки, підтримки. Під час занять Віра Іванівна займає позицію «поруч», а не «над» дитною, що сприяє вибудові гуманістичних взаємин, допомагає дітям усвідомити і виразити свою індивідуальність.

     В цілому система роботи Віри Іванівни щодо формування інтелектуальних та творчих здібностей дошкільнят засобами ліплення має високу результативність: у дітей значно підвищується сенсорна чутливість (вихованці починають тонше сприймати форму, фактуру, колір, вагу, пластику предметів, з якими працюють); розвивається уява, просторове мислення, дрібна моторика; синхронізується робота обох рук; у дітей формується вміння планувати роботу з реалізації задуму, передбачити результат; у гуртківців виховуються  дружні взаємини, толерантність, повага до праці інших, розвивається  самостійність, уважність, наполегливість, конструктивне мислення, творчі здібності.

 

Адреса для листування: dnzpervocvit@meta.ua                          

                                                            

                                                             Досвід вивчали: методист Гадяцького науково-

                                                            методичного центру Неминуща В.Е.,   

                                                           вихователь-методист ДНЗ «Первоцвіт»  Писанка Ю.Л.

 

Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1299
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Національна дитяча "гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія












Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz