Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Форма входу
Пошук
free counters


Додаток 3 Великобудищанська ЗОШ І-ІІІст.

Додаток №3.

Великобудищанська спеціалізована школа І-ІІІ ст.

Величко Інна Миколаївна- учитель біології.

1. Розробка інтегрованого уроку 9-11 клас на тему « Жити чисто-наш менталітет»

 

ЖИТИ ЧИСТО – НАШ МЕНТАЛІТЕТ

Цілі уроку:

Пізнавальна: продовжити знайомство учнів із законами та правилами безпечного природокористування.

Розвивальна: Розвивати здатності до самоосвіти, самореалізації, самовдосконалення; становлення наукового світогляду на основі застосування знань про речовини та їх перетворення; вміння спостерігати, досліджувати, аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити обґрунтовані висновки, застосовувати теоретичні знання в повсякденному житті.

Виховна: виховувати ціннісне ставлення до свого здоров'я та здоров’я близьких людей, формувати соціальну компетентність та екологічну свідомість, працелюбність, відповідальність, цілеспрямованість, доброзичливість, толерантність.

Методи та прийоми: методи мультимедійні, пошуковий, проблемний, навіювання.

Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, презентації, виставка учнівських рефератів з теми, малюнки дітей, буклети, результати проектів, створених дітьми.

Міждисциплінарна інтеграція: біологія, екологія, географія, хімія, основи здоров’я.

Епіграф до уроку.

«Отрута, яка діє не одразу, не стає менш небезпечною»

Хід уроку

І. Організаційна частина

  1. Налаштування дітей на активну працю.

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів, добробуту, миру. Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

(Слайд 1)

  1. Розминка.

Вправа «Зашифроване слово»

Визначте ключове слово з речення: «Людина отримала можливість впливати на біосферу, хід природних ресурсів, підкорила сили природи, почала опановувати майже всі доступні і невідновні природні ресурси, а водночас – і змінювати, руйнувати й знищувати довкілля», яке є підвалиною нашого уроку та підґрунтям теми, з якою ми ознайомимося сьогодні.

(Слайд 2)

Правила

  • Перша літера слова – перша літера передостаннього слова (З)
  • Друга – остання літера першого слова (А)
  • Третя – перша літера шостого слова (Б)
  • Четверта – третя літера другого слова (Р)
  • П’ята – остання літера шостого слова (У)
  • Шоста – третя літера першого слова (Д)
  • Сьома – передостання літера першого слова (Н)
  • Восьма – друга літера дев’ятого слова (Е)
  • Дев’ята і десята – друга літера передостаннього слова (Н)(Н)
  • Одинадцята – остання літера останнього слова (Я)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Еврестична бесіда.

  • Чи можливе існування людини без природи?
  • Перелічіть види діяльності людини, пов’язані з використанням природних ресурсів.
  • Чи є безпечною діяльність людини для природи та її самої?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Поетична хвилинка.

Учень декламує вірш.

Як тихо над краєм, а серце тривожно б’ється.

Земля промовляє, як їй нелегко живеться.

Від горя і болю сміятись давно перестала,

Бо вїлися бомби, снаряди впилися, як жало.

Виходить в дорогу в чудовім весільнім цвітінні.

Збива босі ноги посипане ядом каміння.

Чудове повітря отруйним насичено газом,

І дихати грудям все важче і важче щоразу.

Сплюндрована врода водою гнилою і сміттям,

Ледь видно природу під порваним сірим лахміттям.

В покраянім тілі пластами лежать хімікати,

Рубці затверділи, а їй же ще жити й кохати.

Що буде – не знає, як зміни на краще не буде,

Ви, мужні і сильні, під захист візьміть її, люди!

(Слайд 3)

Вчитель біології. Є в Землі одна особливість: вона являє собою замкнену систему. Відомий природодослідник Тур Хеєрдал з цього приводу писав: «У наш час ми можемо уявити Землю у вигляді величезного космічного корабля, у якого немає вихлопної труби. Тобто немає труби такої висоти, щоб викидали з неї відходи за межі планети. Море й суша, дим і відходи – все це обертається разом із нами на захололій поверхні розжареної всередині земної кулі. І завдяки земному тяжінню ніщо не може відірватися від Землі саме по собі».

Ще одна особливість Землі: всім, хто живе на ній, немає в кого позичати життєвих ресурсів. Значить, нам, землянам, потрібно жити і творити так, щоб природа нашого спільного дому не просто збереглася, а ставала багатшою та красивішою.

Чи можна уявити політ на космічному кораблі, в якому є якесь пошкодження? Звичайно, ні. А втім, ми вже давно подорожуємо на своєму космічному кораблі «Земля», стан якого не можна назвати ідеальним. На випадок пошкодження або поломки нам немає куди пересісти… Як же так сталося, що наша планета опинилася в аварійному стані?

Сотні тисяч років тому, коли кількість людей на Землі була обмеженою, їх розумовий і технічний потенціал був дуже слабким, а могутність природи незрівнянно більшою у порівнянні з людською, природне середовище майже не відчувало на собі тиску Homo sapiens, воно легко самоочищалося і самовідновлювалося. Але минули тисячоліття, людське населення почало зростати швидкими темпами, досягло такої адаптації й поширення на планеті, яких не знала жодна інша популяція. Людська діяльність із часом перетворилася на могутню силу, здатну впливати на природу не лише в межах окремих районів і континентів, а й на планеті загалом. Але своє ставлення до природи, її ресурсів людина за віки не змінила, і це призвело до виникнення глобальних екологічних кризових ситуацій. Одна з яких – забруднення планети.

Нинішнє населення Землі – суспільство споживачів. Підраховано: на кожного з нас протягом року витрачається 20 т сировини, щоправда, більша його частина – 97% - іде… у сміття.

Пропоную розв’язати 2 задачі.

(Робота дітей біля дошки)

Перша задача

У сім’ї з чотирьох чоловік за 1 місяць утворюється 42 кг побутових відходів. Підрахуйте, скільки відходів утвориться за 1 рік цією сімє’ю? (Відповідь: 484 кг)

Друга задача

У населеному пункті чисельністю 700 чоловік, утворюється відходів більше 7 тонн за місяць. Підрахуйте, скільки відходів утвориться в даному пункті за рік? (Відповідь: 84 тонни)

Сміття поступово перетворюється на монстра цивілізації. За теперішнього становища економіки й культури побуту люди ще довго приречені жити серед цих рукотворних монументів своєї безтурботності.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Поняття «забруднення».

Проблемне питання.

  • Який екологічний показник шкідливо впливає на живу й неживу природу безпосередньо й опосередковано?

(Відповідь. Це – забруднення будь-якого походження, що негативно впливає на навколишнє середовище.)

(Слайд 6)

Розповідь вчителя екології.

Під забрудненням розуміють надходження в біосферу будь яких твердих, рідких і газоподібних речовин у кількостях, що шкідливо впливають на людину, тварин і рослин безпосередньо й опосередковано.

Безпосередньо об’єктами забруднення (акцепторами забруднених речовин) є основні компоненти місця існування біотичного угрупування: атмосфера, вода, грунт.

Опосередкованими обєктами забруднення (жертвами забруднення) є складові живої природи: тварини, рослини, гриби, мікроорганізми.

Класифікація забруднень.

Фахівці по різному класифікують забруднення природнього середовища, залежно від того, який принцип беруть за основу класифікації, зокрема: за типом походження, за часом взаємодії з довкіллям, за способом впливу.

За просторовим поширенням (розміри охоплених територій) забруднення поділяють на:

* локальні – характерні для міст, значних промислових підприємств, районів видобутку тих або інших корисних копалин, значних тваринницьких комплексів;

* регіональні – охоплюють значні території й акваторії, що підлягають впливу великих промислових районів;

* глобальні – найчастіше викликаються атмосферними викидами, поширюються на великі відстані від місця свого виникнення і створюють несприятливий вплив на крупні регіони, а іноді й на всю планету.

(Слайд 7)

За силою та характером дії на навколишнє середовище забруднення бувають:

* фонові;

* імпактні (залпові);

* постійні (перманентні);

* катастрофічні.

(Слайд 8)

За джерелами виникнення забруднення поділяють на:

* промислові (наприклад, SO2);

* транспортні (наприклад, альдегіди вихлопів автотранспорту);

* сільськогосподарські (наприклад, пестициди);

* побутові (наприклад, СМЗ).

(Слайд 9)

За типом походження:

  • фізичні – зміни теплових, електричних, радіаційних, світлових полів у природному середовищі; шуми, вібрації, гравітаційні сили, спричинені людиною;
  • механічні – різні тверді частки та предмети (викинуті як непридатні, спрацьовані, вилучені з ужитку);
  • хімічні – тверді, газоподібні та рідкі речовини, хімічні елементи й сполуки штучного походження, що надходять у біосферу, порушуючи встановлені природою процеси колообігу речовин і енергії;
  • біологічні – різні організми, що з’явилися завдяки життєдіяльності людства: бактеріологічна зброя, нові віруси.

(Слайд 10)

Міні-повідомлення учнів на тему: «Рослини проти забруднення».

1-й учень. Очищення забрудненого ґрунту та води від шкідливих речовин потребує багато часу й коштів. Виявляється, що звичайні рослини можуть самі впоратися з цим завданням.

Учені зважують можливість використання рдесника та рожевого барвінку, щоб очистити ділянки, де колись зберігалися військові боєприпаси, та відновити землю. Під час експериментів стерилізована водопериця та рожевий барвінок так добре нейтралізували тринітротолуол, що через тиждень у тканинах рослин не....

Повністю дивись тут

 

 

Календар
«  Квітень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1299
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Національна дитяча "гаряча лінія"
-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія












Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz