Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Форма входу
Пошук
free counters


Дільність логопедпункту

2017-2018 н.р.

Положення про логопедичний пукт Гадяцького науково-методичного центру (Затверджено. Наказ Гадяцького науково-методичного центру 11.04.2011 №16)

ГРАФІК роботи на 2017-2018 н.р.:......

Оголошення!

У вересні 2017 року логопед проводить обстеження учнів 1-х - 4 класів загальноосвітніх шкіл та вихованців дошкільних навчальних закладів.

ЗВІТ  про роботу логопедичного пункту   Гадяцького НМЦ   за 2016 – 2017 навчальний рік  вчителя – логопеда Уніжонної Г.А.

Вступ

Навчально – корекційна робота логопедичного пункту базується на нормативно – правовій базі. А саме: Конституція України ( стаття 53), Конвенція ООН про права дитини ( ст. 23), Закон України про охорону дитинства ( ст. 21, 26, 27), Закон України про освіту ( ст. 37), Закон України про загальну середню освіту ( ст. 9, 21), Положення про логопедичні пункти системи освіти.

Пріоритетним напрямком діяльності вчителя – логопеда є спрямування освітнього процесу на реалізацію основних завдань в логопедичній роботі, а саме:

  • усунення різних порушень усної і писемної мови;
  • запобігання різних відхилень мовного розвитку дітей;
  • пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків.

Тенденція сучасного навчання дітей – логопатів полягає в спонуканні дітей до мовленнєворозумової активності в різноманітних формах начальної діяльності. Тому в логопедичній роботі надаєм таку форму, в якій здійснюється корекція мовленнєвого недорозвитку з одночасним розвитком уваги, пам'яті, мислення, що складає основу формування активної мовленнєворозумової діяльності і лінгвістичної орієнтації.
 

  1. Основні здобутки.

Протягом 2016-2017 н. р. було обстежено: 846 дітей

Виявлено із порушенням мовлення: 234

Навчалися на логопедичному пункті : 52;

Надано консультацій батькам, педагогам: 512

Направлено на обстеження у ПМПК 7

 

2. Науково-методична робота:

2.1.Методичне забезпечення навчального процесу.

 

1.Діагностичний матеріал -13 методик

2.Корекційні програми - 7

3. Методичні рекомендації для батьків, педагогів

4.Артикуляційні профілі - 32

5. Методичні розробки на кожний звук - 32

6. Папки -мандрівниці -5

7. Підбір науково -методичної літератури та преси

 

2.2. Проведення семінарів, конференцій, інструктивно-методичних нарад.

 

- Постійно приймала участь у інструктивно - методичних нарадах.

- Участь у інструктивно – методичній нараді завідуючих ДНЗ: «Методичні аспекти організації навчально – виховного процесу у ДНЗ.»

- Виступ на методоб'єднаннях вчителів початкових класів

на тему:

1."Диференційований підхід до мовленнєвих вад у школярів."

2. " Попередження помилок у письмі. "

 

2.3.Масові заходи (конкурси, олімпіади, читання, турніри, дебати тощо).

 

  • Тематичні консультації для батьків: «Ігрові вправи для підготовки дитини до правильної звуковимови.»;
  • «Артикуляційна гімнастика для підготовки дитини до правильної звуковимови.»

 

 

2.4. Організаційно-методичні заходи (тренінги, майстер-класи, засідання

круглих столів тощо).

 

Майстер - клас для батьків " Вправи для розвитку артикуляційної

моторики." - 12, кількість учасників – 34

Засідання круглого столу: «Мовленнєві вади у дітей дошкільного віку» (вихователі ДНЗ).

Засідання круглого столу «Специфічні помилки писемного мовлення в учнів молодшх класів з дисграфією та дислексією» (вчителі молодших класів).

 

2.5.Моніторингові дослідження.

Моніторингове дослідження « Вплив логопедичних вправ з розвитку фонематичних процесів, звуко – буквенного аналізу на попередження дисграфії та дислексії в учнів початкових класів.»

 

 

2.6.Передовий педагогічний досвід.

1.Робота над накопиченням та розробкою матеріалів по проблемі:

"Попередження та подолання дисграфії та дислексії в учнів почат-

кових класів."

2.Виховання правильної вимови звуків [р] [р'].

 

3. Наукова робота:

3.1. Науково-дослідницька та експериментальна робота.

  • Ведеться пошукова діяльність в напрямку: "Рання діагностика

дітей з дислексією та дисграфією."

На основі комплексної діагностики мовлення визначено структуру

мовленнєвого дефекту у дітей( 5- 6 років та молодших школярів)

з ФФНМ, ЗНМ та його патогенез з позицій психолінгвістичного

підходу, визначено контенгент учнів, взятих на заняття.

Обгрунтовано концептуальні засади створення й реалізації комп-

лексної програми корекційної роботи з розвитку мовлення дітей з

урахуванням психолінгвістичного та діяльністного підходів

принципу дитиноцентризму, формування слуховимовних функцій

та операцій в нормальному онтогенезі.

 

3.2. Інноваційна діяльність

Інновації в освітній діяльності закладів:

Вивчення та запровадження в роботі з дітьми інноваційних

технологій:

- логоритміка

- піскотерапія

- арттерапія

- казкотерапія

- пальчикова гімнастика

- використання технічних засобів

Методика Р.І. Лалаєвої " Методика психолінгвістичного вивчення

порушень усного мовлення у дітей."

 

4. Висновки, завдання.

 

Постійно працювати над навчально - корекційними завданнями:

- розвиток зв ҆язного мовлення;

- виховання правильної звуковимови;

- розвиток фонематичного слуху, аналізу та синтезу;

- розвиток та удосконалення артикуляційної моторики;

- розвиток та удосконалення загальної моторики;

- розвиток та удосконалення дрібної моторики;

- розвиток психічних процесів;

- розвиток словникового запасу;

Проблема порушення мовлення у дітей є досить актуальною в

наш час тому є потреба впроваджувати в корекційну роботу нові

методи та новітні технології.

Вчитель-логопед Г.А.Уніжонна

 

 

Примітка.  Логопедпункт працює за новою адресою: вул. Геманська,18

 

2016-2017 н.р.

Рекомендації щодо організації діяльності логопедичної служби.

ПЛАН РОБОТИ вчителя - логопеда логопедичного пункту Уніжонної Галини Агафангелівни на 2016 - 2017 навчальний рік

Про регламентацію роботи вчителя-логопеда логопедичного пункту (№44 від 31.08.2016)

 

                                   Логопедичний круглий стіл

Тема:«Мовленнєві вади дітей дошкільного віку та шляхи їх подолання»

Дата проведення:13.09.2016 р.

Місце проведення: відділ освіти, актова зала

Учасники: директор НМЦ, вчителі –логопеди, вихователі ДНЗ району.

Мета: Актуалізація проблеми. Підвищення компетентності педагогів з питань профілактики порушень мовлення  у дітей дошкільного віку та шляхи їх подолання. Ознайомлення з практичними формами роботи.

 

Хід роботи

1.   Знайомство, вітання учасників.

2. Міні-лекція на тему: «Що потрібно  знати про фактори і причини які впливають на вади мовлення у дітей в дошкільному віці та їх усунення.»

   Мабуть, кожну родину, де росте малюк, непокоїть питання, як забезпечити повноцінний розвиток дитини в дошкільному віці вцілому та мовленнєвий розвиток зокрема.

   Розвиток мовлення дитини починається від її самого народження. Навичок правильного мовлення дитина набуває в сімї. Усе те, що роблять батьки для загального та мовленнєвого розвитку своєї дитини, має велике значення для всього її подальшого життя.

   Мови необхідно вчити насамперед шляхом особистісного прикладу. Дитина повинна чути правильне,чітке, виразне мовлення, бажано, щоб батько й мати розмовляли однією, рідною мовою.

   Діти логопедичної групи готуються до навчання в школі. І перед нами – батьками і педагогами - стоїть важливе завдання:  підготувати їх якнайкраще, надати їм упевненості, допомогти позбутися мовленнєвих вад.

Ще в дошкільному та молодшому шкільному віці батькам слід звернути увагу на вимову звуків у дітей. Діти зі звуковими вадами, коли усвідомлюють свій недолік, стають мовчазні, соромливі, нерішучі, а коли їх ще не розуміють, то вони дратівливі, замкнуті, невпевнені в своїх силах. Дуже важливо своєчасно виявити вади мовлення і звернутися за допомогою до логопеда. Правильна та своєчасна організація логопедичної роботи є запорукою усунення порушень мовлення, підвищення успішності дітей. Грубі дефекти мовлення виникають при порушенні розвитку плода в період з 4 тижнів до 4 місяців.

·       Фактори, що сприяють виникненню мовленнєвих порушень:

- Токсикоз при вагітності.

- Вірусні захворювання.

- Ендокринні захворювання.

- Травми, несумісність крові по резус-фактору.

- Родова травма, асфіксія.

- Захворювання в перші роки життя.

- Спадкоємні фактори.

- Несприятливі соціально-побутові умови.

- Травми черепа - де є струс мозку.

                   Причини чому діти погано говорять.

1.  Батьки мало розмовляють з дітьми. (Розмовляти потрібно коли дитина знаходиться ще в утробі матері. Коли дитина народилась потрібно читати казки, вірші, чистомовки, скоромовки, показувати малюнки.)

2.  Порушення анатомічної будови артикуляційного апарату. (Анатомо-фізіологічні дефекти: неправильна форма щелепи, зубів, коротка під’язикова складка, язик не достатньо піднімається вгору і не вимовляє звук (Р), неправильний прикус.)

3. Зниження слуху. (Батькам необхідно оберігати слух дітей від сильних звукових впливів, голосно не включати телевізор, магнітофон.) Вчасно звертатись до сурдолога.

4. Наслідують батьків, які неправильно говорять. Мовлення батьків у розмові з дитиною повинно бути правильним, виразним, точним, не повторювати за дитиною спотворені звуки.

5. Дефектна мова оточуючих.

6. Двомовність у сім’ї.

7. Розлад нервової системи дитини ( тривожність, замкнутість, невпевненість у власних силах, дратівливість, дитячі страхи.)

8. Психічні травми.

3.Всі учасники висловлюють свої думки з приводу даної проблеми.

4.Опрацювання  тесту для батьків: « Чи достатньо уваги ви приділяєте розвитку мовлення дитини».

1. Чи маєте ви достатньо вільного часу для розмови з дитиною?

(Так - 1 бал, не завжди - 2 бали, ні - 3 бали).

2. Чи втручаєтеся, у дитячу розповідь, щоб виправити мовну помилку?

(Так - 1 бал, не завжди - 2 бали, ні - 3 бали).

3. Чи обговорюєте з дитиною почуте, побачене (казки, телепередачі і т.п.)

(Так - 1 бал, не завжди - 2 бали, ні - 3 бали).

4. Чи слідкуєте ви за правильністю вашого мовлення?

(Так - 1 бал, не завжди - 2 бали, ні - 3 бали).

5. Чи використовуєте мовні ігри, завдання, вправи?

(Так - 1 бал, не завжди - 2 бали, ні - 3 бали).

6. Чи вживаєте у власному мовленні прислів’я, загадки, забавлянки, пісні, заклички? (Так - 1 бал, не завжди - 2 бали, ні - 3 бали).

7. Чи завжди даєте відповіді на запитання дитини?

(Так - 1 бал, не завжди - 2 бали, ні - 3 бали).

8. Чи завжди пояснюєте дитині незрозумілі слова?

 (Так - 1 бал, не завжди - 2 бали, ні - 3 бали).

9. Як часто влаштовуєте «подорожі в природу» з метою спілкування з дитиною? (Так - 1 бал, не завжди - 2 бали, ні - 3 бали).

10. Чи слідкуєте ви за новими дитячими виданнями?

(Так - 1 бал, не завжди - 2 бали, ні - 3 бали).

Результати тесту.

Від 07 до 10 балів. Ви чудово розумієте, що мовленнєвий розвиток дитини, один з основних чинників становлення особистості. Тому, ви приділяєте цьому виду діяльності достатньо часу. Ви на правильному шляху. Так тримати! Однак, приділяючи час і увагу зараз, ви закладаєте «міцний фундамент» для її майбутнього.

Від 15 до 20 балів. Ви розумієте, що розвиток мовлення один з найважливіших аспектів розвитку дитини. Але за браком знань або часу ви приділяєте увагу дитині недостатньо. Для кращого результату звертайтеся за інформацією до спеціалістів (логопеда, вихователя, вчителя, психолога), фахових видань або інтернету. Знайдіть час для спілкування з дитиною. Адже, це невичерпне джерело розвитку дитини, скарбниця всіх знань.

Від 20-30 балів. Це дуже тривожний результат. И зовсім не приділяєте уваги розвитку мовлення вашої дитини. Пам’ятайте! Красива мова вашої дитини - ключ до успіху в майбутньому Не кожна дитина здатна навчитися самостійно правильно говорити. А їм так хочеться бути не гіршими ніж однолітки. Потурбуйтеся про це сьогодні, поки у вашої дитини не сформувався комплекс  неповноцінності.

4. Практичні форми роботи з дітьми

Для того, щоб малюк почав чітко і правильно вимовляти звуки і слова, треба розвивати:

  • Дихання;
  • Фонематичний слух;
  • Психічні процеси (пам'ять, увага, мислення);
  • Дрібну моторику;
  • Зв’язне мовлення.

СПРОБУЙТЕ РАЗОМ З ДІТЬМИ

РІЗНОКОЛЬОРОВІ ПРИЩІПКИ

Мета розвиток дрібної моторики рук; навчання розрізнення кольорів; розвиток уваги.

Матеріал картонні геометричні фігури, різнокольорові прищіпки.

НАМИСТО

Мета розвиток дрібної моторики, координації; розрізнення предметів за формою і кольором; концентрація уваги.

Матеріал нитки, ґудзики різного розміру й різного кольору.

ШНУРІВКА

Мета засвоєння навички вдягання; розвиток дрібної моторики, координації рухів, орієнтування в просторі.

Матеріалдерев’яна форма, шнурки.

 Важливою частиною роботи з розвитку дрібної моторики є пальчикова гімнастика. Ці ігри дуже емоційні, вони дуже захоплюючі і сприяють розвитку мовлення та творчої діяльності. “Пальчикові ігри” – це інсценування яких-небудь рифмованих розповідей, казок з допомогою пальчиків. Багато ігор потребують участі обох рук, що дає можливість дітям орієнтуватися в поняттях “праворуч”, “ліворуч”, “вгору”, “вниз” і т.п. На початку та вкінці гри необхідно включати вправи на розслаблення, щоб зняти зайве напруження у м’язах. Це може бути поглажування від кінців пальців до долоні, легке потрушування, помахування руками.

5. Підсумки роботи.

 

Шляхи подолання дисграфії в учнів початкових класів.

Завдання, ігри, вправи для подолання дисграфії в учнів початкових класів.

Корекція фонематичної дисграфії в учнів початкових класів .  Дивись тут >>

Обстеження  дошкільників та школярів.

Вправи на оволодіння технікою мовлення. Щоденні вправи на розвиток техніки мовлення. 

Які мовленнєві порушення зустрічаються у дітей.                   

Що треба знати батькам про порушення мовлення. 

Методичні рекомендації по проведенню пальчикових ігр.

Орієнтовний перелік пальчикових вправ.

Пальчикові вправи "Будиночок", "Д

Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1301
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Національна дитяча "гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія












Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz